
For at blive klogere på danskernes oplevelse med nogle af de mest anvendte offentlige digitale løsninger, foretager Digitaliseringsstyrelsen årligt en brugertilfredshedsundersøgelse af styrelsens digitale løsninger.
Dette års undersøgelse viser, at tilfredsheden med MitID er steget med 9 pct.-point fra 74 pct. i 2023 til 83 pct. i 2024. Digitaliseringsstyrelsen har siden sidste måling arbejdet med en række forbedringer i MitID. Fx kan man nu ved hjælp af et enkelt klik skifte over til MitID appen, når man skal godkende en handling med MitID på sin mobiltelefon. Det er også blevet lettere at aktivere en ny MitID app på en anden enhed, ved at man kan kopiere sin MitID app over på fx en ny telefon.
Den største stigning i årets undersøgelse finder vi på erhvervsområdet, hvor en tilfredshed på 80 pct. viser at erhvervslivet har taget MitID Erhverv til sig. Herudover viser undersøgelsen, at der er fortsat høj tilfredshed med de borgerettede løsninger. 70 pct. eller derover er tilfredse med løsningerne, som fx Digital Post, borger.dk eller de to apps for kørekort og sundhedskortet.
Kilde: Digitaliseringsministeriet